Op de motor 4 jaar lang de wereld rond

Ik ben kris Nijs, een 38 jarige motorrijder uit het Kempense Meerhout. Het idee om voor onbepaalde tijd met de motor de wereld in te trekken sluimerde al jaren in mijn achterhoofd. Maar het zijn van die plannen die je niet van vandaag op morgen realiseert. Op 2 september 1999 was het dan eindelijk zover en vertrokken ik voor een reis rond de wereld op mijn Honda Pan European. Het oorspronkelijke plan was om gedurende 2 jaar over land met de motor tot in Nieuw-Zeeland te rijden en daarna via ongeveer dezelfde route terug te keren naar België. Eenmaal in Nieuw-Zeeland aangekomen was mijn reishonger nog altijd niet gestild. Al snel besliste ik om door te gaan en in plaats van terug naar België te keren verscheepte ik mijn motor over de Stille Oceaan naar Chili waar ik kon beginnen aan het verwezenlijken van een nieuwe droom, de rit van het meest zuidelijke puntje van Zuid-Amerika “Ushuaia”, naar het meest noordelijke puntje van Noord-Amerika “Alaska, Prudhoe Bay”. Maar ook nu had de reismicrobe mij nog steeds sterk in zijn greep. Om de cirkel volledig rond te maken besliste ik ook nog om Afrika te gaan verkennen. Vanuit New York verscheepte ik daarom mijn motor naar Kaapstad in Zuid-Afrika. Van hieruit begon ik dan aan het voor mij laatste onbekende continent, Afrika. Dwars doorheen Afrika kwam ik uiteindelijk terecht in het Midden-Oosten om zo terug Europa binnen te rijden. Op deze manier zijn de geplande 2 jaar er uiteindelijk 4 geworden, 4 jaar om nooit te vergeten.

Ik ben nu twee jaar terug thuis en als ik terugblik op de 4 jaar dat ik op mijn Honda Pan European rond de wereld toerde realiseer ik me dat het de mooiste en meest intrigerende periode van mijn leven is geweest. Ik heb tijdens mijn wereldreis 68 landen doorkruist en ruim 260.000 kilometer op de teller gezet. Ik reed doorheen de spectaculaire Andes in Zuid-Amerika en door de overweldigende Himalaya in Azië. Ik trotseerde de ijzige koude van vuurland, de verzengende hitte van woestijnen in diverse continenten en de gevreesde moessonregens in Azië. Wat me het meeste bijgebleven is is de menselijke warmte die ik bij zoveel verschillende volkeren en culturen mocht ervaren, het heeft me als mens enorm verrijkt.

Hier volgt een beschrijving van de gevolgde reisroute en in bijlage kan u een voorbeeld van de geïllustreerde kaft vinden:

* Europa: België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië, Griekenland, Turkije.

* Azië: Turkije, Iran, Pakistan, India, Nepal, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Maleisië, Singapore, Indonesië (Sumatra, Java, Bali, Lombok).

* Oceanië: Australië, New Zeeland.

* Zuid-Amerika: Zuid-Chili, Zuid-Argentinië (Ushuaia), Uruguay, Brazilië, Paraguay, Noord-Chili, Noord-Argentinië, Bolivia, Peru, Equator.

* Centraal-Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala, Belize, Mexico.

* Noord-Amerika: Amerika, Canada, Alaska.

* Afrika: Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië, Zambia, Malawi, Tanzania, Kenia, Oeganda, Rwanda, Ethiopië, Soedan, Egypte.

* Het Midden Oosten: Jordanië, Syrië, Turkije

* Europa: Bulgarije, Roemenië, Hongarije, Slowakije, Polen, Tsjechië, Duitsland, Luxemburg en zo, 4 jaar later, terug naar België.

Deze wereldreis is een onvergetelijke ervaring geweest die ik met de publicatie van mijn boek “Ik, de Pan en de wereld” met zoveel mogelijk mensen wil delen. Het boek brengt de lezer het ganse verhaal over deze reis en is geïllustreerd met 90 prachtige kleurenfoto’s.

Het slecht nieuws is dat mijn boek volledig uitverkocht is maar ondertussen heb ik een elektronische versie van mijn boek. Dit elektronische boek kan U nu online bestellen en dan stuur ik dit via een mail in de bijlage naar U toe tesamen met de 90 mooie kleurenfoto’s die ook in het boek te vinden zijn.

Dit zeer spannende boek is te bestellen via de volgende twee e-mail adressen: krispaneuropean@hotmail.com of krispaneuropean@yahoo.com

Als u de elektronische versie van mijn boek wil bestellen volstaat het om mij een bevestigingsmail te sturen. De elektronische versie van mijn boek kost 15 €.

Ik hoop dat het verhaal van mijn 4 jaar durende wereldreis op de motor en de 90 mooie kleuren foto’s u kan boeien.

Alvast bedankt voor de interesse.

Kris Nijs