Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

GEZOCHT

  • michel

    hallo

    Ik zoek recente reisverhalen/ervaringen van nederlanders die overland van Nederland naar indonesie of zelfs australie hebben gereisd

    het liefst via zijderoute( kazachstan)

    wil deze reis gaan maken over 1.5/2 jaar.

    groet Michel

  • Mark

    Beste Michel,

    2 jaar geleden zijn wij vanuit onze woonplaats Eindhoven met de trein vertrokken richting het oosten.

    wij zijn vanuit Nederland eerst met de trein naar Warschau gegaan, daarna verder naar Kiev, toen Moskou en vanuit Moskou met de trein naar Tasjkent (door Kazachstan). deze treinreizen hebben we allemaal al in Nederland geregeld oa omdat het voor Rusland en de oude Sowjet-staten nogal moeilijk is om een visum te krijgen zonder uitnodiging en je hebt 'n bewijs van binnenkomst en vertrek nodig.

    de bedoeling was om alles overland te doen met openbaar vervoer (of gedeeld transport), echter toen we in Kirgizstan ‘n visum wilde regelen voor China was dat niet mogelijk omdat daar toen de olympisch spelen waren en de regering op dat moment niemand ’n visum gaf die niet georganiseerd hun land binnen wilde komen.

    flink balen toen, dus hebben wij West-China en Pakistan overgeslagen en vanuit Centraal-Azie 'n vlucht genomen naar Amritsar (India)

    uiteindelijk zijn we via India, Nepal, Birma (was ook niet mogelijk om overland de grens te passeren), Thailand, Maleisie in Indonesie terecht gekomen. al bij al zijn wij bijna 12 maanden onderweg geweest.

    ik weet niet of jij het met openbaar vervoer, eigen transportmiddel of lopend wil gaan. de meeste andere reizigers die wij hebben ontmoet zijn bijna allemaal via Turkije en Iran richting het oosten gegaan

    als je nog vragen of opmerkingen hebt dan hoor ik het graag en wil je met alle plezier helpen. oh ja, je kunt ook kijken op www.markmarieke.waarbenjij.nu (de foto's zijn er ondertussen van af)

    gr, Mark

  • Michel

    Hallo mark

    De route die ik overwegend per trein wil volgen staat beschreven in

    mijn plan is om via Berlijn St Petersburg/Moskou en Kazachstan naar China te gaan en om ongeveer 6 maanden onderweg te zijn.

    Al lijkt me een paar “stan”landen ook wel leuk om te bezoeken.

    Waar(welke organisatie) heb je de treinkaartjes vanaf Warschau geregeld??

    Ik zal je site eens lezen voor verdere info mbt hostels voornamelijk in Rusland.

    grrt Michel

  • Mark

    Hoi Michel,

    wij hebben de treintickets tot Moskou geboekt bij de http://www.treinreiswinkel.nl/ en vanaf Moskou naar Centraal Azie bij Tiara Tours in Breda.

    dit was ook nodig omdat wij dus met die ‘uitnodiging’ zaten.

    een goed en betaalbaar hostel midden in Moskou is http://www.hostel-moscow.com/ (Nederlandse eigenaar).

    succes, Mark

  • Michel

    Bedankt voor je informatie

    Waarschijnlijk zal ik alleen utrecht-moskou via treinreiswinkel boeken. Tiara is geen optie.

    Moskou - Almaty wil ik via boeken.

    Het hostel lijkt me leuk.

  • Michel

    bedoel boeken via realrussia.co.uk